Wandelverslag Eindejaarswandeling zondag 15 december ’19

Zaterdag 14 december.
Nog wat laatste spullen halen en klaarzetten en dan de grote dag.
Wat geschuif met tafels, stoelen en kledingrekken. Een paar spandoeken en ballonnen ophangen, gelukkig hadden wat hulp bij het opblazen ervan, en het zag er al snel feestelijk uit.

En toen was het zover.
Zondag 15 december. Alles en iedereen was er klaar voor. Nog even de tafel gedekt en wachten op de eerste wandelaars.

Dit keer hadden wij de bonnetjes met de namen al klaar liggen voor de trekking van de winnaar van de wasbonnen van Washin7 en de wandelaars hoefden die alleen even in een ballonnetje doen, daarna opblazen en ophangen aan de ballonnenlijn.

Na een drankje en iets lekkers gingen we met 19 wandelaars op pad.
Het was al dagen heel slecht weer met veel regen en wind.
Maar deze zondag morgen was het droog, een aangename temperatuur en zelfs een zonnetje. Meer kan je niet wensen en we hebben ook echt van genoten van het mooie weer.

Een groepsfoto van de mannen en één van de vrouwen

Nog een klein eindje en we waren weer terug bij het beginpunt waar Marvin van Zuid West TV ons al op stond te wachten. Dat was toch wel een hele leuke verrassing.

Nadat iedereen een plekje had gevonden, de genodigde aanwezig waren en ik het interview achter de rug had, waar Marvin een super leuk stukje van heeft gemaakt,
gingen weer verder met het programma.

Andrew Harijgens die met enige regelmaat met ons meeloopt, wat wij heel gezellig vinden, beet de spits af met een stukje over wandelen, duurzaamheid, hulp en ondersteuning.

Daarna kwam Cees, medewerker bij het bedrijf Allnex, een cheque uitreiken van € 1000,00 aan Jacques de voorzitter van Spado en Jeroen coördinator van de G-groep van Spado. Ieder jaar kunnen werknemers van Allnex zes goede doelen aandragen waaruit ze een er één kiezen. Cees had ons goede doel, een racerunner voor de G-groep van Spado, aangedragen en er werd voor ons goede doel gekozen.
Het bedrag van € 1000,00 dat voor de helft van het personeel komt en de andere helft wordt bijgelegd door het bedrijf gaat besteed worden aan onderdelen voor een wedstrijdracerunner. Waarvoor onze hartelijke dank.

Frank, eigenaar van Washin7, en zijn vrouw Chantal kwamen een cheque van € 3000,00 euro overhandigen.
Dit bedrag hebben wij opgehaald door het verkopen van wasbonnen voor € 10,00 en waarvoor je een wasprogramma kreeg ter waarde van € 16,00.
De bonnen werden ons belangeloos geschonken door Washin7 en van dit bedrag gaat de wedstrijdracerunner aangeschaft worden.
Heel erg bedankt hiervoor en wij zijn heel blij dat we samen via deze super mooie actie een racerunner kunnen realiseren.

Gerry, links op de foto onder, nam een aantal weken geleden contact met ons op omdat hij zag dat we nog geen vertrekplaats hadden staan op de website voor onze wandeling van die maand, met de vraag of wij interesse hadden om vanaf 15 december voor een jaar vanuit voetbalvereniging MOC ’17 te vertrekken.
Aangezien wij al wel enige tijd op zoek waren naar een vaste vertrekplaats zijn wij een verbintenis aangegaan met MOC ’17 voor een jaar.

Henk van MOC ’17 vertelde nog een leuk verhaal over Spado en MOC ’17

Binnen de s.v.M.O.C.’17 werd op 15 december 1955 officieel een afdeling atletiek opgericht. Deze afdeling maakte een bloeiperiode door met een groot aantal hoogtepunten zoals onder meer het organiseren van nationale wedstrijden. Vooral door deze successen en groei van de afdeling atletiek werd op 30 december 1966 besloten de takken van sport tot zelfstandige verenigingen om te vormen. Met ingang van 1 januari 1967 ging men verder onder de nieuwe atletiekvereniging SPADO (Sport Als Dagelijkse Ontspanning).

Mocht je de hele geschiedenis willen lezen klik dan op deze link.

Hierna riepen we Frank en Chantal nog even naar voren met de vraag of ze de winnaars van de deze keer twee wasbonnen die we altijd na de wandeling onder de wandelaars verloten wilden prikken.
Natuurlijk wilden ze dat doen maar ze hadden zelf ook nog iets wat ze aan alle aanwezigen uit wilden delen namelijk een limited Washin7 Tony Chocolonely edition.
Een heerlijke verrassing.

Wil je er ook 1 winnen of een andere mooie prijs dan kan dat als je je auto gaat wassen bij Washin7 zolang de actie loopt tot eind december.
Daarna werden er twee ballonnen geprikt en de winnaars van de bonnen waren Jan en Willeke. Gefeliciteerd.

Naast iedere sterke man staat een sterke vrouw en daarom wilden wij Dimphy en Chantal nog even naar voren om ook hun te bedanken met een bos bloemen.

Daar hadden we wel honger van gekregen en gelukkig was de soep al warm en stonden de broodjes en diverse andere lekkere dingen al op tafel en hebben we met een volle buik de wandeling afgesloten.

Dinsdag 17 december waren wij Angelique, Mario en Frank van Washin7 te gast bij het programma cocktail van ZuidWest TV. Omdat er ook een fotograaf moet zijn kom ik niet in beeld maar ben er als morele steun wel bij.

Wij willen iedereen die bij deze dag aanwezig was bedanken en voornamelijk Marvin van ZuidWest tv, Maarten, Pepijn en Marco van het programma Cocktail ZuidWest tv, BN de Stem, Miranda voor het verzorgen van de lunch, MOC ’17 voor het beschikbaar stellen van de kantine, Suzanne en Kees voor het maken van de foto’s, Sjaak van Print style voor het beschikbaar stellen van de wandelkaartjes van 2020.

Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2020 toe met veel mooie wandelingen en hopen dat jullie net zo genoten hebben als wij van deze dag.

Groetjes Angelique en Mario